Monday 5 July 2010

Trade dengan candlestick

Bagi saya candlestick adalah indicator paling power dalam meta4 kita. Trade dengan candlestick lebih mudah dan menguntungkan jika kita betul-betul berdisplin. Ok saya nak ketengahkan satu method dengan menggunakan candlestick. Cuba lihat chart di bawah :



Cari setup seperti rajah diatas. Timeframe ikut suka, tapi saya cadangkan timeframe 15 minit ke atas la.

Syarat-syarat nak enter trade untuk sell adalah :

1)Pastikan candle pertama bearish untuk position sell.

2)Pastikan candle kedua mesti close dibawah low candle pertama

3)Pending order satu pips dibawah low candle kedua.

Stoploss ikut kemampuan money management anda. Tapi saya cadangkan SL pada high candle kedua atau high candle pertama.

Target profit pulak saya cadangkan antara 10-15 pips.





Syarat-syarat nak enter buy adalah :

1)Pastikan candle pertama bullish untuk position buy.

2)Pastikan candle kedua mesti close diatas high candle pertama

3)Pending order satu pips diatas high candle kedua.

Stoploss ikut kemampuan money management anda. Tapi saya cadangkan SL pada low candle kedua atau low candle pertama.

Target profit pulak saya cadangkan antara 10-15 pips.

No comments:

Post a Comment